十二个问题
Patikslinti
- Kaip susiję su klausimais Ar? Koks? Kaip? Kodėl? ir jų porommis?
- Ar dvyliktas klausimas turėtų būti: Ko pamokyčiau Dievo?
Sandaros
- Kaip 12 klausimų ir jų atsakymai išsako apytakų trejybės atvaizdus?
- Kaip už 12 klausimų glūdi trejybės ratas?
Palyginti 12 klausimų ir
- 15 gyvybės dėsnių
- aplinkybes
- kūrybos tikslus bei meno taisykles
- 8 dvejones.
Rinkti duomenis
- Galėčiau rinkti savo ir kitų dėsnius.
- Galėčiau rinkti savo ir kitų svajones.
Šviesuolių bendrystės veiklą grindžia dvylika klausimų, kuriais šviesuoliai bręsta.
Atpažinti save:
- Rūpi veikti: Kas man rūpi?
- Rūpi mąstyti: Kaip rūpinuosi savo mąstymu?
- Rūpi būti: Kurią vertybę labiausiai vertinu?
Atpažinti savo kryptį:
- Rūpi vienis: Kokie mano klausimai?
- Rūpi visybė: Ką sutinku mąstyti atvirai?
- Rūpi daugis: Kur ir kaip geriausiai mąstau?
Atpažinti savo draugus:
- Rūpi daiktas: Ko siekiu?
- Rūpi eiga: Kokia mano svajonė?
- Rūpi asmuo: Kaip mums vienas kitam padėti?
Atpažinti savo Dievą:
- Rūpi būtinumas: Apie ką išmanau?
- Rūpi tikrumas: Ko pamokyčiau?
- Rūpi galimumas: Ką išmanau apie Dievą, už mane daugiau išmanantį?
Pastabos
- Dvylika klausimų išsako brandą, būtent Dievo brandą, tad baigiasi Dievo savęs aptarimu.
- Žmogų pakeičia jo siekis, jo rūpestis, jo vertinimai, jo neabejingumas.
Atpažinti save:
- Kas man rūpi? Kertinė vertybė susijusi su visomis vertybėmis. Tapk ir būk kuo tikrai esi. Židinių neatsiek. Rūpestis apibrėžia laisvumą siauriausiame taške.
- Kaip rūpinuosi savo mąstymu? Savarankiškai mąstyti, paįvairinti požiūrį, rasti kraštutinumą. Rūpestis yra gradientas. Gyvenk meno įrankiu. Keisk kryptingai.
- Kurią vertybę labiausiai vertinu? Išsakyti sąvokomis, apibendrinti. Įvaldyk sąvokų kalbą. Kurk grubiai.
Atpažinti savo kryptį:
- Kokie mano klausimai? Klausimą tegul atspindi jo aplinka. Įamžink kūrinyje. Sustatyk taisyklingą pavidalą.
- Ką sutinku mąstyti atvirai? Atverk ir pasėk kūrybos galimybes. Pasaulį perkurk. Klok simetrišką dugną.
- Kur ir kaip geriausiai mąstau? Klausimas apibrėžia laisvą erdvę atsakymui. Įkvėpk kurti. Erdvę dalink sveikai.
Atpažinti savo draugus:
- Ko siekiu? Iškelk kas nepastebėta. Priešpastatyk.
- Kokia mano svajonė? Pasimesk kūrybos džiaugsme. Aidėk.
- Kaip mums vienas kitam padėti? Lavink jautrumą nuotaikoms. Pink daugiaprasmybę.
Atpažinti savo Dievą:
- Apie ką išmanau? Įsijausk į savo vaidmenį. Supaprastink - nurimk.
- Ką pamokyčiau? Pristatyk tikrovę. Išlaisvink priėjimą.
- Ką išmanau apie Dievą, už mane daugiau išmanantį? Atverk galimybes. Kaitaliok - išvagok.
Prilygimas parodo, jog klausimų esmė yra rūpėjimas, kaip Dievo valios vykdymas. O rūpėjimu iškyla ženklas. Rūpėjimas pakeičia pasaulį, aplinką, rūpimais daiktais ir dalykais. Jie tampa jo ženklais.
- Vertybė - ženklas
- Klausimas - rūpėjimo eiga
- Rūpesčiai - atstoja viską
- Mąstymas - susiploja lygmenys
Panašu, kad keturios grupės prilygsta atsakymo lygmenims:
- Apibrėžus Ar rūpi, mums toliau rūpi Kas? Kaip? Kodėl? mums rūpi.
- Apibrėžus Koks klausimas, mes toliau klausinėjame Ar? Kaip? Kodėl? klausinėjame.
- Apibrėžus Kaip bendradarbiaujame, mes toliau bendradarbiaujame Ar? Koks? Kodėl?
- Apibrėžus Kodėl numanome, mes toliau numanome Ar? Koks? Kaip? numanome.
Rūpėjimo, tikėjimo, paklusimo pagrindai
- Pasąmonės rūpėjimo pagrindas: Kas man rūpi?
- Sąmonės tikėjimo pagrindas: Kaip rūpinuosi savo mąstymu?
- Sąmoningumo paklusimo pagrindas: Kurią vertybę labiausiai vertinu?